Nasi kerabu yang sedap. RM 3.50 ada ikan,daging salai,solok lada,ulam-ulam,keropok

April 29th, 2011 13 Comments   Posted in Life

live update: 29 Apr ’11, 12.46am MYT | dari e71 topo…

Hohoho sepatutnya aku post gambar ni petang tadi tapi bateri kong pulak masa tu. Ini adalah nasi kerabu yang dibeli di pasar malam UiTM Lendu. RM 3.50 je harga dia tapi heaven gila!!! Penuh dengan pelbagai jenis lauk sampai tak tau nak makan apa. Ada ikan goreng, daging salai, keropok, solok lada, ulam-ulam dan 3 jenis kuah yang aku sendiri tak pasti. Mungkin ada budu dalam dia. Kepada yang berminat pi la pasar malam UiTM Lendu setiap Selasa dan Khamis.. Tapi aku tak pasti la dibuka pada orang awam ke tidak hahaha

Peraturan yang mungkin korang tak perasan atau tak baca langsung dalam WWWOW Awards

April 27th, 2011 13 Comments   Posted in Reviews

Kepada yang tidak tahu, DiGi ada melancarkan WWWOW Awards dan banyak blogger-blogger yang femes dan kacak masuk bertanding dalam pertandingan ini. Aku juga tidak melepaskan peluang untuk mencalonkan cisdel.com dalam kategori Top LOL (humor) blog. Yela cisdel je kot yang layak bertanding topotato.com ni picisan je tak layak nak bersaing dengan blogger-blogger hebat di luar sana hehe. Sebelum mencalonkan cisdel.com aku memang suka baca rules, FAQ dan sebagainya. Post kali ini aku nak share 1 rule yang mungkin korang tak perasan… Read the rest of this entry »

Potong Kuku Ikut Sunnah Nabi

April 25th, 2011 3 Comments   Posted in Life
potong kuku ikut sunnah nabi

potong kuku ikut sunnah nabi

Aku agak yakin ramai yang dah pernah baca post macam ni, post ini aku tulis kat sini sekadar untuk peringatan diri sendiri. Dah banyak kali aku potong kuku asek nak kena cari balik je so kalau dah ada kat sini senang aku nak tengok balik. Jadi kepada yang tak tahu juga, semoga mendapat manfaat bersama 🙂 Read the rest of this entry »

Panda Comel dalam Doodle Hari Bumi di Google

April 22nd, 2011 10 Comments   Posted in Reviews

Kepada yang tak tahu, hari ni adalah hari bumi. Ia disambut semenjak 41 tahun yang lalu untuk menimbulkan kesedaran dan penghargaan terhadap bumi kita. Seperti biasa google akan menyediakan doodle yang sangat menarik sempena tarikh-tarikh penting ni semua. Doodle kali ini agak unik dan mempunyai banyak maksud tersirat kepada yang tak tengok lagi pergi la bukak google lepas tu sambung baca entry ni. Read the rest of this entry »

Sertai Churp-Churp Great Race dan Menangi iPad 2, Blackberry Bold 3 dan banyak lagi

April 21st, 2011 2 Comments   Posted in Reviews

Kepada yang tidak tahu apa itu churp0churp sila daftarkan diri anda disini terlebih dahulu. Sama seperti Says.my, churp2 juga salah satu tempat untuk menjana wang di internet dengan berkongsi link yag diberikan oleh mereka. Ianya terbukti berkesan dan tidak scam. Saya pernah 2 kali cashout earning churp2 ini. Klik sini untuk bukti. Apa yang menarik ingin dikongsikan dalam post ini adalah Great Race yang dianjurkan oleh churp-churp. Hadiah yang sangat lumayan ditawarkan seperti iPAd 2, Blackberry Bold 3 iPod Touch dan banyak lagi. Read the rest of this entry »

Onigiri buatan sendiri

April 20th, 2011 6 Comments   Posted in Life

live update: 20 Apr ’11, 4.58am MYT | dari e71 topo…

Hohooh tajuk macam best je onigiri padahal nasi kepal je pon. Tapi betul la kan onigiri tu buat daripada nasi yang dikepal-kepal. Ini la hasil akibat kelaparan kronik pada jam 3-4 pagi. Tengok kat dapur ada nasi je lauk semua da takde, slumber la kepal pastu makan dengan sos barbeque haha ada la jugak rasa. Apa yang aku kagum sebab aku berjaya jadikan nasi tu betul-betul berbentuk sfera haha. Esok boleh cari rumpai laut la bagai tu semua cuba buat onigiri betul-betul hahahah. *cita-cita tinggi*