Ini nama dia buah sentul

August 2nd, 2011 3 Comments   Posted in Life

live update: 2 Aug ’11, 8.16pm MYT | dari e71 topo…

Ini nama dia buah sentul, kulit dia warna kuning agak keras sikit. Isi dia warna putih rasa masam-masam manis sikit. Tekstur isi dia macam melekit-melekit sikit. Nak tau lebih lanjut sila la google ye 🙂

Ini nama dia rambutan sejuk

August 1st, 2011 7 Comments   Posted in Life

live update: 1 Aug ’11, 8.42pm MYT | dari e71 topo…

Hari ini aku nak tunjuk gambar rambutan sejuk pulak hahaha. Cari rambutan banyak-banyak, kopek kulit, masuk dalam mangkuk, simpan dalam peti sejuk. Dan hasilnya, perghhhh dapat lah rambutan yang rangup sejuk dan membuatkan anda meleleh air liur pada bula Ramadhan ini 🙂

Ini nama dia buah binjai

July 31st, 2011 3 Comments   Posted in Life

live update: 31 Jul ’11, 10.28pm MYT | dari e71 topo…

Ini nama dia buah binjai. Rasa dia masam-masam manis sikit. Biasa orang buat jeruk lepas tu buat sambal macam sambal tempoyak. Sekian terima kasih

Tarikh Mula Puasa dan Tarikh Hari Raya Aidilfitri untuk Tahun Ini

July 29th, 2011 3 Comments   Posted in Life

Debaran semakin terasa,tidak lama lagi kita akan menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan. Semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna daripada sebelumnya. Dan seperti biasa bila menjelang tarikh-tarikh penting ni akan ada ramai blogger yang akan update tentang tarikh permulaan puasa la, tarikh tengok anak bulan la, tarikh malam 7 likor, tarikh hari raya dan sebagainya. Sebagai seorang blogger aku pon tak nak ketinggalan untuk mengikuti trend ini. Jadi untuk post ini aku ingin kongsikan tarikh kita bermula puasa di bulan Ramadhan dan tarikh hari raya sekali. Read the rest of this entry »

Penat

July 29th, 2011 4 Comments   Posted in Life

Saya penat,
Sirius penat,
Sekian terima kasih.

kacang wasabi yang perghhhhhh

June 22nd, 2011 14 Comments   Posted in Life

live update: 22 Jun ’11, 10.41pm MYT | dari e71 topo…

Ini nama dia kacang + wasabi. Kalau korang pernah makan wasabi tak perlu la aku terangkan macam mana rasa dia. Kepada yang tak pernah makan 1 je yang aku boleh cakap. perghhhhhhh haha cuba sendiri baru tau. *meleleh air mata*