Ini nama dia buah rozel

Life August 3rd, 2011

live update: 3 Aug ’11, 9.58pm MYT | dari e71 topo…

Ini nama dia buah rozel, macam mana ntah eja rozel. Tak boleh dimakan  Kak Jie cakap boleh makan, cuba la makan ye kalau berminat. Buah dia boleh direbus dan buat air. Dalam 3 biji buah rozel tu dah boleh dapat satu jug besar air rozel. Rasa dia masam-masam manis, kalau nak manis lagi tambah la gula banyak-banyak. Air rozel ni dah dikomersialkan rasanya. Hari tu aku nampak kat cafe UTeM ada jual dengan harga RM 1.30 segelas. Kalau nak tau rasa dia macam mana pi la cari ye. Sekian terima kasih

6 Responses to “Ini nama dia buah rozel”

  1. Mohd Nasri says:

    1st time aku tgk buah rozel..haha

    [Reply]



  2. Kujie says:

    ehhh…tak boleh makan?

    Kak Jie makan mentah , boleh je…tapi bukan makan macam durian tu…sikit je nak rasa.

    Buah yang telah direbus buat jus, boleh buat halwa manis.

    [Reply]

    topo Reply:

    errr boleh makan rupanya hehhe baik.. tak pernah try plak nak makan, macam menakutkan je rupa dia hohoho

    [Reply]

    Mr.Bintang Reply:

    sedap wooo.. try lah.. mesti nak lagi.. hehehe..

    [Reply]



  3. diana says:

    sulu masa akak kecik kat blakng umah opah akak belambak2 pokok ni..
    buat main masak2 je..
    hahahah…

    [Reply]



  4. titan says:

    buah benda ni. pelik tol bentuknya. namanya pun pelik benar nih..

    [Reply]



Leave a Reply