Lagu tema Habil Qabil tu Awie yang nyanyi rupanya..

lagu October 14th, 2010


Aku memang peminat drama Melayu hahaha, drama yang paling aku suka sekarang ni adalah Habil Qabil dalam slot Samarinda tv3. Tiap-tiap hari Selasa – Khamis memang aku dengan mak bapak melekat la depan tv tengok cerita ni. Lagu tema cerita tu pon best.. memula aku ingat lagu baru.. rupanya lagu tu dah lama dah Awie yang nyanyi.. memang best

Bersumpah Dengan Langit

(Lagu Tema Habil Qabil)
Awie

makin lama semakin mendalam
bisa cinta masih merayau
segenap tubuh kecilku yang lemah

makin lemah semakin menjauh
diri sesah ku wadah
sehingga menjadi luput warasku
balasan yang telah ku terima
memujai semua cinta

Langit dari hati yang sedang lara

makin lama semakin lah parah
duka cinta yang merebak
luputkah segala lumrahku
biarpun jiwaku begitu gah
selagi hati ada semangat
biar sebekas tapak ruang terhinggap
dalam rongga jasad aku…

bersumpah dengan langit
takkan biarkan kau lepas dari sesalan
gelora rinduku
sanggup sampaikan terpaksa
terpenjara merindu
dalam gelita
sehangat usia
ku menangis sang mentari cinta kita

7 Responses to “Lagu tema Habil Qabil tu Awie yang nyanyi rupanya..”

  1. dell says:

    lagu ni mmg best. cerita ni pun best. boleh la layan sambil mkn kacang mlm2 kan 🙂
    tp kena folow dari awal.

    [Reply]



  2. Amirez says:

    ni lagu favourite aku 3 tahun dulu. tak sangka jadi lagu tema Habil Qabil. Aku pun suka layan cerita ni. memang best

    [Reply]

    topo Reply:

    hohoho aku tak pernah dengar pon lagu ni sebelum ni

    [Reply]



  3. Muhd Hadi says:

    mula2 ingat lagu tema Habib Jewell yg emas tu . maiahahhaha

    [Reply]



  4. ezan79 says:

    lagu nie mmg best.awie punye vokal masih mantap lgi…….

    [Reply]



  5. yanna says:

    love this song!like crazyy hu3. ..

    [Reply]

    yanna Reply:

    mmg best 🙂

    [Reply]



Leave a Reply