best jugak lagu “Pening Raya” nyanyian M.Nasir & Salih Yaacob ni

video September 3rd, 2010

Aku selalu dengar lagu ni dekat sinar fm..  ya aku sekarang ni merupakan pendengar tetap sinar fm radio no 1 Malaysia sekarang ini.. Lagu ini agak menarik kerana menggandingkan sifu M.Nasir dan juga Salih Yaacob (abang Jem). Sempoi je lagu ni untuk santapan halwa telinga memang best la hahaha. Lirik dia pon boleh tahan jugak teruskan membaca untuk tengok lirik dia.

Lirik Pening Raya

M.Nasir & Salih Yaccob

Salih: Eh Nasir tolong aku

Nasir: Tolong apa?
Salih: La Marilah tolong aku kejap..
Aku pening lah

Nasir: Pening?

Salih: Kau Boleh tolong tak?

Nasir: Apa yang kau nak?

Salih: Apa dia? Tak dengar..

Nasir: Eh Salih apa yang kau fikirkan
Kau macam orang tak keruan
Mahluk mana yang terlepas
Kacau kau di pagi Raya?
Tak mungkin semalam kau mimpi
Dipatuk ular lagi….

Salih: Hai Nasir ku tak mimpi apa
Cuma bila sampai Hari Raya
Hai pening aku runsing
Menghadapi semua
Kocek tak penuh betul-betul
Banyak ubi keledek
Biar aku cangkul

Nasir: Aku pohon kau terima
Hari ini Hari Raya
Bukan mesti
banyak belanja
Kita sederhana saja
Jangan pening, jangan runsing
Jangan
pening (x3)

Salih: Macam mana ku tak pening
Hutang yang dulu masih lagi ada duduk keliling
Sedang menjeling
Mana kuih, mana baju
Mana langsir dan pinggan mangkuk
Dan juga kereta baru
Kantoi Aku

Nasir: Mana dulu didulukan
Yang mudah dipermudahkan
Baru semua berkenan

Salih: Kalau begitu carannya baru aku terima

Nasir & Salih: Semuanya dah sedia

Salih: Tiba sudah Hari Raya
Mari kita bergembira

Nasir & Salih: Jangan pening
Taknak pening
Buat pe pening
Usah pening
Pening (x2)
Jangan pening
Pening (x3)

Lagu ini adalah lagu yang terkandung dalam album kompilasi raya terbitan Luncai Emas. Sila dapatkan dipasaran dengan harga RM26.90. Beli yang boriginal ye jangan download. 😀 Di kesempatan ini topo ingin mengucapkan selamat hari raya kepada rakan-rakan yang mengenali diri ini.. hohoho

kredit lirik: praha seni

2 Responses to “best jugak lagu “Pening Raya” nyanyian M.Nasir & Salih Yaacob ni”

  1. lucy says:

    best,nya lagu ni.

    [Reply]



  2. lucy says:

    syok jg dengar lagu ni, tp awat sekat3.geramnye aku…

    [Reply]



Leave a Reply